22 255 30 30 SKLEP LOGOWANIE
LoVo LoVo LoVo LoVo
  • Dla operatorów
    • Rynek krajowy
      • Tranzyt ruchu krajowego i międzynarodowego
      • Platforma usługowo bilingowa w chmurze
      • Rozgłaszanie i użyczanie numeracji abonenckiej i routingowej
      • PLI CBD
      • Wirtualna Centrala VPBX
      • Pakiet bezpieczeństwa
    • Rynek międzynarodowy
      • Tranzyt ruchu telekomunikacyjnego
      • Bilingowanie ruchu na podstawie numeru A (EOG/non EOG)
      • Użyczanie i rozgłaszanie numeracji krajowej
      • System do zarządzania i kierowania ruchem
  • Dla biznesu
    • Telefonia
      • Wykonywanie i odbieranie połączeń telefonicznych
      • Wirtualna Centrala VPBX
      • Połączenia SIP Trunk
      • Wirtualna centrala z usługą głosową
      • Odbieranie faksu za pomocą poczty e-mail
    • Internet
    • Sprzęt telekomunikacyjny
    • Szkolenia i wsparcie
      • Szkolenia i warsztaty
        • Warsztaty Business Process Management
        • Szkolenia wdrożeniowe z usług telekomunikacyjnych
      • Wsparcie techniczne
  • Dla Instytucji
    • Wykonywanie i odbieranie połączeń telefonicznych
    • Wirtualna Centrala VPBX
    • Połączenia SIP Trunk
    • Wirtualna centrala z usługą głosową
    • Odbieranie faksu za pomocą poczty e-mail
    • Internet dla Instytucji Publicznych
  • MS Teams
  • Oprogramowanie
    • FlowDog – Synergia trzech technologii (IoT, BPM i BI)
    • IOT
      • Sieć LoRaWAN
      • Bezprzewodowy lokalizator z czujnikiem ruchu
      • System do monitorowania jakości powietrza
    • Zdalna kontrola pracowników w terenie
    • Business proces management
    • Analityczny system teleinformatyczny – ePASO
  • O firmie
    • Informacje
    • Zarząd i kadra menadżerska
    • Referencje
    • Struktura grupy
      • Dane teleadresowe
      • Dokumenty rejestrowe
      • Ład korporacyjny
    • Nagrody i wyróżnienia
    • Projekty UE
  • Kontakt
  • angielski
LoVo LoVo
22 255 30 30
  • LOGOWANIE
  • SKLEP
  • Dla operatorów
    • Rynek krajowy
      • Tranzyt ruchu krajowego i międzynarodowego
      • Platforma usługowo bilingowa w chmurze
      • Rozgłaszanie i użyczanie numeracji abonenckiej i routingowej
      • PLI CBD
      • Wirtualna Centrala VPBX
      • Pakiet bezpieczeństwa
    • Rynek międzynarodowy
      • Tranzyt ruchu telekomunikacyjnego
      • Bilingowanie ruchu na podstawie numeru A (EOG/non EOG)
      • Użyczanie i rozgłaszanie numeracji krajowej
      • System do zarządzania i kierowania ruchem
  • Dla biznesu
    • Telefonia
      • Wykonywanie i odbieranie połączeń telefonicznych
      • Wirtualna Centrala VPBX
      • Połączenia SIP Trunk
      • Wirtualna centrala z usługą głosową
      • Odbieranie faksu za pomocą poczty e-mail
    • Internet
    • Sprzęt telekomunikacyjny
    • Szkolenia i wsparcie
      • Szkolenia i warsztaty
        • Warsztaty Business Process Management
        • Szkolenia wdrożeniowe z usług telekomunikacyjnych
      • Wsparcie techniczne
  • Dla Instytucji
    • Wykonywanie i odbieranie połączeń telefonicznych
    • Wirtualna Centrala VPBX
    • Połączenia SIP Trunk
    • Wirtualna centrala z usługą głosową
    • Odbieranie faksu za pomocą poczty e-mail
    • Internet dla Instytucji Publicznych
  • MS Teams
  • Oprogramowanie
    • FlowDog – Synergia trzech technologii (IoT, BPM i BI)
    • IOT
      • Sieć LoRaWAN
      • Bezprzewodowy lokalizator z czujnikiem ruchu
      • System do monitorowania jakości powietrza
    • Zdalna kontrola pracowników w terenie
    • Business proces management
    • Analityczny system teleinformatyczny – ePASO
  • O firmie
    • Informacje
    • Zarząd i kadra menadżerska
    • Referencje
    • Struktura grupy
      • Dane teleadresowe
      • Dokumenty rejestrowe
      • Ład korporacyjny
    • Nagrody i wyróżnienia
    • Projekty UE
  • Kontakt
  • angielski
wrz 30

Kłopoty z produkcją

  • 30 września 2019
  • lovoadm
  • Biznes

czyli jak pomogłem mojemu klientowi przestać „gasić pożary” i zająć się rozwijaniem biznesu.

 

Przestoje na produkcji? Problemy z jej planowaniem? Brak kontroli nad komunikacją z klientami, dostawcami i reklamacjami? Pracownicy produkcji spóźniają się lub nie przychodzą do pracy? Przeczytaj moją opowieść, a dowiesz się jak rozwiązać te (i inne) problemy w Twojej firmie.

Właśnie wróciłem od klienta. Mam ze sobą notatkę z listą jego nowych pomysłów. Bardzo lubię te spotkania, na których klienci sami zaczynają wymyślać, jak możemy im jeszcze pomóc. To chyba najprzyjemniejsze w mojej pracy. Przez ostatnie tygodnie poznaliśmy się i zaufaliśmy sobie, a teraz, system LP4A kontroluje pracę i produkcję w jego zakładzie wytwarzającym znaki drogowe. Jeszcze cztery tygodnie temu sam nie wierzył, że można coś zmienić. Mówił: „(…)to chyba niemożliwe, żeby jakieś oprogramowanie mogło rozwiązać tyle problemów, które dzieją się u mnie na zakładzie(…)”. A jednak udało się. A było to tak….

Zgłosił się do nas właściciel firmy produkującej znaki drogowe. Usłyszał od kolegi, u którego już uruchomiliśmy nasze rozwiązanie, że możemy mu pomóc w likwidacji problemów z produkcją. Po szybkiej telekonferencji już wiedziałem jak możemy pomóc. Jak zawsze diabeł tkwił w szczegółach.

Klient, nazwijmy go Tomek (publikuje za zgodą na opowiadanie historii, lecz pod warunkiem zmiany nazw firm i imion), jest właścicielem firmy produkującej między innymi znaki drogowe. Rozwinął swój biznes od małej manufaktury do firmy zatrudniającej 40 osób, w tym 30 na produkcji. Pan Tomek miał dość ciągłego „gaszenia pożarów”. W jego firmie wszystkie procesy, zlecenia i komunikacja z klientem odbywały się za pomocą wiadomości email lub „na karteczkach”. Już podczas pierwszej telekonferencji zdefiniowałem dwa najbardziej palące problemy:

Problemy z przepływem informacjiPierwsza trudność – nie panował nad przepływem informacji wewnątrz i na zewnątrz firmy. Jego kontrahenci, którzy zgłaszali reklamacje lub uwagi dotyczące zrealizowanych zamówień nie mogli otrzymać szybko informacji, ponieważ nikt nie wiedział, gdzie w pliku Excel zapisane były szczegóły zamówienia. Pomyłki zdarzały się na wszystkich szczeblach i były naturalną konsekwencją braku ustrukturyzowanego sposobu przepływu informacji. Brzmi to skomplikowanie? Zastanawiacie się o co właściwie chodzi? Pan Tomek opisywał różne zdarzenia z firmy, które spowodowały problemy. Jedno zapamiętałem szczególnie dobrze. Był to błąd w produkcji spowodowany… zlepieniem karteczek na których przekazywano zlecenie do wykonania. Nagminne były błędy w odczytywaniu danych zlecenia, konieczność wyjaśniania szczegółów, a w konsekwencji przestoje i błędy. Po uruchomieniu platformy LP4A Pan Tomek ma wszystkie zlecenia, dokumenty i inne formularze w wersji elektronicznej w jednym miejscu. Zlecenie może „przechodzić” pomiędzy pracownikami. A to, w jaki sposób i kiedy jest zdefiniowane zależy wyłącznie od niego. To on kontroluje sposób działania własnej firmy. Widać kto i na jakim etapie realizuje produkcję. Pracownicy na linii wytwórczej dostają zlecenie na urządzenie zainstalowane przy ich stanowisku pracy. Mogą zobaczyć szczegóły, a następnie potwierdzić lub odrzucić ich realizację. Kierownik produkcji ma na bieżąco podgląd co jest produkowane, co czeka w kolejce, a co zostało wykonane. Wizualizacje danych ogląda również Pan Tomek – na swoim smartfonie, na żywo, z każdego miejsca i o każdej porze dnia. W razie przestoju czy innego problemu rozsyłane są powiadomienia do uczestników procesu z prośbą o podjęcie czynności naprawczych. Obsługa klienta na bieżąco rozwiązuje problemy zgłoszone przez kontrahentów.

Ewidencja czasu pracyDrugim problemem był czas pracy osób zatrudnionych i jego ewidencja. Firma Pana Tomka zlokalizowana jest niedaleko aglomeracji miejskiej. Miała problem z pozyskiwaniem pracowników do linii produkcyjnej. Jest duża rotacja. Tak zwana „Stara Gwardia” stanowi trzon produkcji i z nimi nie ma problemu, natomiast nowi pracownicy często pojawiają się na chwilę i znikają. Już sam proces szkolenia jest kłopotliwy. „Nowi” spóźniają się lub nawet nie przychodzą do pracy, porzucając ją z dnia na dzień. Wówczas konieczna jest szybka reakcja, żeby zmodyfikować sposób pracy całej linii. Do tej pory zdarzało się, że cała produkcja ruszała i w pewnym momencie okazywało się, że brakuje kogoś na linii, co powodowało przestój w produkcji. LoVo zainstalowało urządzenia „Internetu Rzeczy” (IoT / Internet of Things) w postaci prostych czytników kart magnetycznych. Nie wymagają one dodatkowej instalacji sieciowej, gdyż wystarczy „nakleić” je na ścianę. W połączeniu z Systemem LP4A i wizualizacją danych Kierownik produkcji już pięć minut po szóstej rano wie, czy kogoś brakuje. Dzięki temu na żywo podejmuje decyzję, jak odpowiednio rozwiązać problem. Platforma automatycznie liczy czas pracy etatowców i przekazuje te dane do systemu ich rozliczającego. Pan Tomek – już przy śniadaniu w domu – widzi na wykresach, o której godzinie zalogowali się w pracy jego pracownicy. Dodatkowo ma wgląd do informacji o przestojach lub innych zmianach procesów. Efekt? Mniejsza ilość spóźnień i krótsze przestoje spowodowane koniecznością zmian na linii produkcyjnej. Rotacja niestety się nie zmniejszyła, ale to kwestia obecnych problemów z pracownikami. Natomiast sam problem jest aktywnie zarządzany.

Przed wdrożeniem aplikacji LP4A, Pan Tomek za każdym razem był angażowany do rozwiązania któregoś z powyższych problemów osobiście. Sam nazwał się „strażakiem, który gasi pożary”. Teraz system generuje alarmy, rozdaje zadania i wizualizuje to, co się dzieje w firmie Pana Tomka. Świat nie jest idealny, wciąż zdarzają się reklamacje czy drobne przestoje w produkcji lub inne błędy. Ich liczba jednak znacznie zmalała. Teraz Pan Tomek i jego kadra zarządzająca mogą reagować z wyprzedzeniem, wiedzą co się dzieje i kontrolują sytuacje. „Gaszeniem pożarów” Pan Tomek zajmuje się okazjonalnie. A to wszystko w cztery tygodnie od pierwszego kontaktu ze mną. Pan Tomek był bardzo zdecydowanym i odważnym Partnerem, który z wielką determinacją dążył do ulepszenia swojej firmy. Dzięki jego odwadze, wiedzy i uporowi udało mu się to osiągnąć.

Zaglądam do przywiezionych z ostatniego spotkania notatek. Na samym ich początku, zakreśliłem parokrotnie punkt „Uruchomić Internet Rzeczy – IoT”. Zazwyczaj tak się dzieje, że po wdrożeniu pierwszego etapu klienci chcą bardzo szybko przejść do kolejnego, który wprowadzi następne innowacje. Internet Rzeczy w firmie produkcyjnej daje wiele korzyści i usprawnień, a przede wszystkim ogranicza koszty i zwiększa wydajność. Ale to już temat na kolejną opowieść.

 

Marek Winnicki LoVo

 

Marek Winnicki
Business Development Manager w LoVo S.A.
E-mail: marek.winnicki@lovo.pl

 

Nazywam się Marek Winnicki, w LoVo zajmuję się rozwiązywaniem problemów polskich firm. Mogę sprawić, że wreszcie przestaniesz „gasić pożary” w swojej organizacji, a zaczniesz koncentrować się nad jej rozwojem i przyszłością.

Osiągam to wdrażając proste oprogramowanie stworzone przez LoVo. Steruje ono procesami w Twojej firmie (steruje ono sposobem w jaki działa Twoja firma zgodnie z Twoimi wytycznymi), automatyzuje pracę, zarządza dokumentami, korzysta z Internetu Rzeczy oraz analizuje i pokazuje działanie Twojego przedsiębiorstwa w przejrzysty sposób – na Twoim smartfonie lub każdym innym urządzeniu.

Co zrobisz z czasem który dzięki nam zyskasz? To już zależy tyko od Ciebie. Może pomyślisz o wprowadzeniu nowego produktu? Zbudujesz nową sieć dystrybucji? A może skoczysz do Włoch zobaczyć, jak Kubica ściga się z Ferrari? Ty decydujesz!

Skontaktuj się ze mną. Porozmawiamy.

 


 

Zasubskrybuj nasz newsletter i uzyskaj dostęp do treści dostępnych tylko dla subskrybentów.

Zostaw komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Szukaj

Kategorie

  • Aktualności
  • Bezpieczeństwo w telekomunikacji
  • Biznes
  • Internet Rzeczy
  • News
  • Promocje!
  • Regulacje
  • Rozwiązania telekomunikacyjne
  • Software

Tagi

28-31 October 2019 analiza ogłoszeń analiza serwisów ogłoszeniowych analiza skuteczności reklam bpm Business in Action business intelligence business process management capacity capacity africa Capacity Europe 2019 capacity kigali czas pracy epaso ewidencja czasu pracy flowdog InterContinental London internet of things internet rzeczy iot kike kike events komisja europejska konferencja kike konferencja miśot krzysztof dzięgielewski LoVo lp4a MiŚOT MiŚOT Meeting power bi procesy w firmie rcp telekomunikacja voip VPBX Wholesale World Congress wielkanoc wirtualna centrala abonencka wirtualna centrala telefoniczna Wirtualna centrala VPBX WWC WWC Madrid xxiii kike XXIV Konferencja KIKE

INFORMACJE:

  • Aktualności
  • Pomoc
  • Wiedza
  • Dla mediów
  • Kariera
  • Polityka prywatności

Znajdź Nas:

Należymy Do:

Kontakt

WIĘCEJ

Siedziba w Warszawie

ul. T. Chałubińskiego 8,
00-613 Warszawa
Phone: tel.: 22 255 30 00 Fax: fax: 22 255 30 09 E-Mail: biuro@lovo.pl