Model biznesowy w przypadku relacji pomiędzy operatorami międzynarodowymi jest inny niż na rynku krajowym. Odmienne od krajowych parametry stanowią o sile i zainteresowaniu współpracą. Zanim dojdzie do tranzytu ruchu pomiędzy operatorami, kluczem jest business case, w trakcie którego omawiane są destynacje, wolumeny i stawki.
Kolejne działania to testy punktów styku oraz testy bilingowe, których zadaniem jest sprawdzenie poprawności rozliczeń i jakości obsługi połączeń.
Istotne parametry jakościowe przy realizacji tranzytu głosu to:
- ACD (Average Call Duration), czyli średni czas trwania połączeń, uznawany za parametr mówiący o jakości ruchu danego operatora.
- ASR (Answer-Seizure Ratio), czyli stosunek pomyślnie zrealizowanych połączeń do prób wywołań (zwany również „współczynnikiem realizacji połączenia”).
- CLI (Calling Line Identification), czyli identyfikacja numeru dzwoniącego (inicjującego połączenie).
- nCLI lub Non CLI (non Calling Line Identification), czyli brak identyfikacji numeru dzwoniącego (inicjujacego połączenie).
Na poziomie wymiany ruchu istotne są parametry techniczne i testy jakościowe:
- PING (Packet Internet Groper), określany też jako sonar służący do diagnozowania prędkości połączeń sieciowych.
- FAS (False Answer Supervision) jest powszechnie określany jako nadzór nad fałszywymi odpowiedziami telefonicznymi. Dla zwykłego użytkownika oznacza to nieprawidłowe naliczanie opłat za połączenia: bilingowanie rozpoczyna się wcześniej niż strona wywoływana odbiera połączenie.
- Direct routing, czyli połączenia bezpośrednie pomiędzy operatorami z własnych sieci i numeracji.
Do realizacji tranzytu połączeń międzynarodowych stosowane są w LoVo standardowe kodeki wykorzystywane przez operatorów na całym Świecie.