Ogłoszeniodawcy oraz reklamodawcy wystawiający ogłoszenia i wykupujący reklamy w internecie i różnych innych źródłach, nie mają możliwości precyzyjnej weryfikacji ich skuteczności. Dzieje się tak dlatego, że dostępne na rynku internetowym możliwości zbadania skuteczności reklam nie dają 100% odzwierciedlenia rzeczywistej skuteczności kontaktowej danego źródła. Kilki i odsłony to ważne dane ale informujące tylko o popularności, a nie ilości reakcji CTA (call to action – czyli wezwania do działania) w postaci np. wykonania połączenia telefonicznego na numer telefonu przypisany do reklamy, czy ogłoszenia. Dzięki ePASO analityczna rzeczywistość ulega zmianie.
ePASO (Elektroniczna Platforma Analiz Serwisów Ogłoszeniowych) to nowoczesny system teleinformatyczny, który analizuje ilość połączeń telefonicznych i pokazuje skąd dzwoni do firmy potencjalny Klient.
Jak działa ePASO
ePASO to pierwszy na Świecie system teleinformatyczny, który analizuje ilości połączeń telefonicznych i pokazuje skąd dzwoni do firmy potencjalny Klient.Po raz pierwszy połączenia telefoniczne wykorzystywane są do mierzenia efektywności i skuteczności ogłoszeń i reklam w wymiarze masowym i powszechnym.
Każda reklama czy ogłoszenie ma swój niepowtarzający się numer telefonu, który przekierowuje połączenie od zainteresowanego Klienta na wskazany numer docelowy, czy to komórkowy czy stacjonarny, a w panelu usługi można sprawdzić, z której reklamy nastąpiło najwięcej połączeń. Dzięki temu firma wie, który serwis ogłoszeniowy czy która reklama była skuteczna i przyniosła najwięcej połączeń telefonicznych, czyli potencjalnych klientów. Jednocześnie wiedza ta przyczyni się do optymalizacji wydatków reklamowych firmy poprzez wyeliminowanie nieskutecznych kanałów marketingowych.
Komunikaty marketingowe umieszczane są w różnych źródłach:
- Internet
- Prasa
- Radio.
- Telewizja.
- OOH (out off home), outdor.
- Druki i ulotki.
- Marketing Automation.
- Inne.
Korzyści z wdrożenia ePASO
Dzięki pomiarowi ilości kontaktów telefonicznych można:
- Optymalizować:
- Koszty, czyli budżet marketingowo-ogłoszeniowy (przenosić finanse na rzecz najbardziej efektywnych mediów).
- Opisy ogłoszeń, wyceny towarów, jakość reklam.
- Organizację pracy działów sprzedaży, contactcenter, marketingu i reklamy.
- Automatyzować:
- Procesy decyzyjne.
- Procesy analityczne.
- Mierzyć:
- Jakość i efektywność serwisów ogłoszeniowych oraz innych mediów poprzez ilość połączeń telefonicznych od klientów.
- Skuteczność wydawanych pieniędzy na marketing i ogłoszenia.
- Kontrolować:
- Ilość odebranych połączeń ze wskazaniem numerów telefonicznych i rozmówców.
- Ilość nieodebranych połączeń ze wskazaniem pracownika i godziny nieodebranego połączenia.
- Jakość obsługi Klienta poprzez odsłuchiwanie nagranych rozmów z Klientami.
- Jakość realizowanych działań sprzedażowych.
- Efektywność i aktywność pracowników.
- Budować:
- Bazy danych numerów klientów inicjujących połączenia.
Jeżeli jesteś zainteresowany analizą połączeń telefonicznych w Twoich materiałach marketingowych lub ogłoszeniowych wejdź na naszą stronę lub wypełnij poniższy formularz. Nasi specjaliści przygotują dla dla Ciebie wstępną analizę wdrożenia bez żadnych zobowiązań.