22 255 30 30 SKLEP LOGOWANIE
LoVo LoVo LoVo LoVo
  • Dla operatorów
    • Rynek krajowy
      • Tranzyt ruchu krajowego i międzynarodowego
      • Platforma usługowo bilingowa w chmurze
      • Rozgłaszanie i użyczanie numeracji abonenckiej i routingowej
      • PLI CBD
      • Wirtualna Centrala VPBX
      • Pakiet bezpieczeństwa
    • Rynek międzynarodowy
      • Tranzyt ruchu telekomunikacyjnego
      • Bilingowanie ruchu na podstawie numeru A (EOG/non EOG)
      • Użyczanie i rozgłaszanie numeracji krajowej
      • System do zarządzania i kierowania ruchem
  • Dla biznesu
    • Telefonia
      • Wykonywanie i odbieranie połączeń telefonicznych
      • Wirtualna Centrala VPBX
      • Połączenia SIP Trunk
      • Wirtualna centrala z usługą głosową
      • Odbieranie faksu za pomocą poczty e-mail
    • Internet
    • Sprzęt telekomunikacyjny
    • Szkolenia i wsparcie
      • Szkolenia i warsztaty
        • Warsztaty Business Process Management
        • Szkolenia wdrożeniowe z usług telekomunikacyjnych
      • Wsparcie techniczne
  • Dla Instytucji
    • Wykonywanie i odbieranie połączeń telefonicznych
    • Wirtualna Centrala VPBX
    • Połączenia SIP Trunk
    • Wirtualna centrala z usługą głosową
    • Odbieranie faksu za pomocą poczty e-mail
    • Internet dla Instytucji Publicznych
  • MS Teams
  • Oprogramowanie
    • FlowDog – platforma do zarzadzania procesami
    • IOT
      • Sieć LoRaWAN
      • Bezprzewodowy lokalizator z czujnikiem ruchu
      • System do monitorowania jakości powietrza
    • Zdalna kontrola pracowników w terenie
    • Analityczny system teleinformatyczny – ePASO
  • O firmie
    • Informacje
    • Zarząd i kadra menadżerska
    • Referencje
    • Struktura grupy
      • Dane teleadresowe
      • Dokumenty rejestrowe
      • Ład korporacyjny
    • Nagrody i wyróżnienia
    • Projekty UE
  • Kontakt
  • angielski
LoVo LoVo
22 255 30 30
  • LOGOWANIE
  • SKLEP
  • Dla operatorów
    • Rynek krajowy
      • Tranzyt ruchu krajowego i międzynarodowego
      • Platforma usługowo bilingowa w chmurze
      • Rozgłaszanie i użyczanie numeracji abonenckiej i routingowej
      • PLI CBD
      • Wirtualna Centrala VPBX
      • Pakiet bezpieczeństwa
    • Rynek międzynarodowy
      • Tranzyt ruchu telekomunikacyjnego
      • Bilingowanie ruchu na podstawie numeru A (EOG/non EOG)
      • Użyczanie i rozgłaszanie numeracji krajowej
      • System do zarządzania i kierowania ruchem
  • Dla biznesu
    • Telefonia
      • Wykonywanie i odbieranie połączeń telefonicznych
      • Wirtualna Centrala VPBX
      • Połączenia SIP Trunk
      • Wirtualna centrala z usługą głosową
      • Odbieranie faksu za pomocą poczty e-mail
    • Internet
    • Sprzęt telekomunikacyjny
    • Szkolenia i wsparcie
      • Szkolenia i warsztaty
        • Warsztaty Business Process Management
        • Szkolenia wdrożeniowe z usług telekomunikacyjnych
      • Wsparcie techniczne
  • Dla Instytucji
    • Wykonywanie i odbieranie połączeń telefonicznych
    • Wirtualna Centrala VPBX
    • Połączenia SIP Trunk
    • Wirtualna centrala z usługą głosową
    • Odbieranie faksu za pomocą poczty e-mail
    • Internet dla Instytucji Publicznych
  • MS Teams
  • Oprogramowanie
    • FlowDog – platforma do zarzadzania procesami
    • IOT
      • Sieć LoRaWAN
      • Bezprzewodowy lokalizator z czujnikiem ruchu
      • System do monitorowania jakości powietrza
    • Zdalna kontrola pracowników w terenie
    • Analityczny system teleinformatyczny – ePASO
  • O firmie
    • Informacje
    • Zarząd i kadra menadżerska
    • Referencje
    • Struktura grupy
      • Dane teleadresowe
      • Dokumenty rejestrowe
      • Ład korporacyjny
    • Nagrody i wyróżnienia
    • Projekty UE
  • Kontakt
  • angielski
paź 24

Wasting time on paper in business

  • 24 października 2016
  • Grupa LoVo
  • Biznes

                                                     Wasting time on paper in business

                                  Polish employees spend 25 to 30 minutes every day                                                                                                                 looking for important documents. How to prevent it?

Polish SME managers are still slow in digitizing their companies. Despite the fact that 80% of them admit that investments in IT tools support the optimization of business processes, domestic businesses are still drowning in piles of papers. Looking for important business documents is a real headache. According to ICM research, employees waste 25 to 30 minutes every day doing just that, which adds up to as much as 90 hours a year![1] How to prevent this waste of time?

The novel “Memoirs Found in a Bathtub” by Stanislaw Lem depicts a world which has plunged into chaos because of “papyralysis”, a phenomenon involving rapid disintegration of paper. In the world created by Lem, paper is the only universal and permanent storage medium when the disaster strikes. Although in the fantastic vision of the Polish author the lack of paper leads to the collapse of the society, it would seem that in today’s digital world sudden annihilation of the global paper stock would not affect us very much. The truth, however, is a little different – especially in the business sphere. According to the IDC research from January 2016, the vast majority of European companies now use two parallel workflows – digital and paper. Only one in three businesses is committed to fully digitize and automate its business processes.[2]

The paper archive becomes a thing of the past

Besides saving time and increasing productivity, Business Process Management (BPM) brings at least two other very important benefits. The first is the optimization of the space devoted to the archiving of documents. Thousands of sheets of accumulated paper are a real nightmare in most Polish offices. Not only they take a lot of space (and weigh a lot, as every entrepreneur who has moved his company to a new location can attest), but they can also be a hotbed of germs, especially if some time has passed since their creation and they are not stored in appropriate conditions, which can often generate additional high costs. Paper is not a very durable data storage medium, so bad storage conditions can also lead to damage and loss of documents. This brings us to another, equally important benefit of BPM – security.

Security first

A document workflow which relies, even in part, on paper copies is far more susceptible to data leakage or outright loss. Particular attention should be paid to personal data archives which every company has. If they are not adequately protected, the consequences can be severe, from financial losses to reputational damage. The same applies to the leakage of information about the company’s contractors, budget or strategy. How can it be avoided?

Optimizing time and space in the cloud

As you can see, the tardiness of managers may have a negative effect on their business. There is no doubt that digitization helps optimize business processes, especially in terms of document workflow. Today’s technology makes it possible to replace heaps of paper with a single cloud application.

The global business process optimization services market is constantly growing, and according to a marketing research agency TechNavio will reach the value of $10 billion by 2019. It turns out that even in Poland there are companies which already offer Business Process Management services, and some of them have tested these solutions internally first.[3]

The LoVo BPM system, which enables optimization and automation of business processes, was created in response to our internal needs. We had long struggled with the problem of constantly passing the documents around. Our system was inefficient, and as the company grew, it had simply become a big logistical challenge. That is why we decided to create an infrastructure that would allow us to digitize parts of our processes. We wanted this infrastructure to be flexible enough to allow creating paths for as many everyday tasks as possible, from invoicing to recruitment, monitoring and reporting.

Papyralisys to the rescue

Paper documents have always caused more problem than they solved. Until recently, they were necessary evil, but with new technologies they can easily be replaced with digital counterparts. Unfortunately, making this change requires changing the mentality of executives and business owners. Those who decide to implement will gain higher security and employee productivity, and hence competitive advantage.

 

[1] http://www.canon.pl/about_us/press_centre/press_releases/business_solutions_news/2h16/outsourcing_wyzwania.aspx

[2] http://www.oki.com/eu/printing/about-us/news-room/press-releases/2016/0126/index.html

[3] http://www.technavio.com/report/global-enterprise-application-business-process-management-service-market

 

For additional information, please contact:

 Marcin Kuchno

Account Executive

M: +48 512 669 747

LoVo is one of the leading telecommunications networks specializing in professional services for the wholesale market, providing services for business customers and operators. Currently the LoVo network manages almost 600,000 subscriber numbers which monthly generate over 180,000,000 minutes through nearly 500 independent domestic and foreign interconnect exchanges.

 

 


 

Zasubskrybuj nasz newsletter i uzyskaj dostęp do treści dostępnych tylko dla subskrybentów.

Comments are closed.

Szukaj

Kategorie

  • Aktualności
  • Bezpieczeństwo w telekomunikacji
  • Biznes
  • Internet Rzeczy
  • News
  • Promocje!
  • Regulacje
  • Rozwiązania telekomunikacyjne
  • Software

Tagi

28-31 October 2019 analiza ogłoszeń analiza serwisów ogłoszeniowych analiza skuteczności reklam bpm Business in Action business intelligence business process management capacity capacity africa Capacity Europe 2019 capacity kigali czas pracy epaso ewidencja czasu pracy flowdog InterContinental London internet of things internet rzeczy iot kike kike events komisja europejska konferencja kike konferencja miśot krzysztof dzięgielewski LoVo lp4a MiŚOT MiŚOT Meeting power bi procesy w firmie rcp telekomunikacja voip VPBX Wholesale World Congress wielkanoc wirtualna centrala abonencka wirtualna centrala telefoniczna Wirtualna centrala VPBX WWC WWC Madrid xxiii kike XXIV Konferencja KIKE

INFORMACJE:

  • Aktualności
  • Pomoc
  • Wiedza
  • Dla mediów
  • Kariera
  • Polityka prywatności

Znajdź Nas:

Należymy Do:

Kontakt

WIĘCEJ

Siedziba w Warszawie

ul. T. Chałubińskiego 8,
00-613 Warszawa
Phone: tel.: 22 255 30 00 Fax: fax: 22 255 30 09 E-Mail: biuro@lovo.pl
INFORMACJA O COOKIES
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowy serwis informacyjny LoVo S.A. wykorzystuje pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz zmiany ustawień plików cookies w przeglądarce internetowej znajdują się w Polityce prywatności
Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i akceptację plików cookies.
Zgoda