22 255 30 30 SKLEP LOGOWANIE
LoVo LoVo LoVo LoVo
  • Dla operatorów
    • Rynek krajowy
      • Tranzyt ruchu krajowego i międzynarodowego
      • Platforma usługowo bilingowa w chmurze
      • Rozgłaszanie i użyczanie numeracji abonenckiej i routingowej
      • PLI CBD
      • Wirtualna Centrala VPBX
      • Pakiet bezpieczeństwa
    • Rynek międzynarodowy
      • Tranzyt ruchu telekomunikacyjnego
      • Bilingowanie ruchu na podstawie numeru A (EOG/non EOG)
      • Użyczanie i rozgłaszanie numeracji krajowej
      • System do zarządzania i kierowania ruchem
  • Dla biznesu
    • Telefonia
      • Wykonywanie i odbieranie połączeń telefonicznych
      • Wirtualna Centrala VPBX
      • Połączenia SIP Trunk
      • Wirtualna centrala z usługą głosową
      • Odbieranie faksu za pomocą poczty e-mail
    • Internet
    • Sprzęt telekomunikacyjny
    • Szkolenia i wsparcie
      • Szkolenia i warsztaty
        • Warsztaty Business Process Management
        • Szkolenia wdrożeniowe z usług telekomunikacyjnych
      • Wsparcie techniczne
  • Dla Instytucji
    • Wykonywanie i odbieranie połączeń telefonicznych
    • Wirtualna Centrala VPBX
    • Połączenia SIP Trunk
    • Wirtualna centrala z usługą głosową
    • Odbieranie faksu za pomocą poczty e-mail
    • Internet dla Instytucji Publicznych
  • MS Teams
  • Oprogramowanie
    • FlowDog – platforma do zarzadzania procesami
    • IOT
      • Sieć LoRaWAN
      • Bezprzewodowy lokalizator z czujnikiem ruchu
      • System do monitorowania jakości powietrza
    • Zdalna kontrola pracowników w terenie
    • Analityczny system teleinformatyczny – ePASO
  • O firmie
    • Informacje
    • Zarząd i kadra menadżerska
    • Referencje
    • Struktura grupy
      • Dane teleadresowe
      • Dokumenty rejestrowe
      • Ład korporacyjny
    • Nagrody i wyróżnienia
    • Projekty UE
  • Kontakt
  • angielski
LoVo LoVo
22 255 30 30
  • LOGOWANIE
  • SKLEP
  • Dla operatorów
    • Rynek krajowy
      • Tranzyt ruchu krajowego i międzynarodowego
      • Platforma usługowo bilingowa w chmurze
      • Rozgłaszanie i użyczanie numeracji abonenckiej i routingowej
      • PLI CBD
      • Wirtualna Centrala VPBX
      • Pakiet bezpieczeństwa
    • Rynek międzynarodowy
      • Tranzyt ruchu telekomunikacyjnego
      • Bilingowanie ruchu na podstawie numeru A (EOG/non EOG)
      • Użyczanie i rozgłaszanie numeracji krajowej
      • System do zarządzania i kierowania ruchem
  • Dla biznesu
    • Telefonia
      • Wykonywanie i odbieranie połączeń telefonicznych
      • Wirtualna Centrala VPBX
      • Połączenia SIP Trunk
      • Wirtualna centrala z usługą głosową
      • Odbieranie faksu za pomocą poczty e-mail
    • Internet
    • Sprzęt telekomunikacyjny
    • Szkolenia i wsparcie
      • Szkolenia i warsztaty
        • Warsztaty Business Process Management
        • Szkolenia wdrożeniowe z usług telekomunikacyjnych
      • Wsparcie techniczne
  • Dla Instytucji
    • Wykonywanie i odbieranie połączeń telefonicznych
    • Wirtualna Centrala VPBX
    • Połączenia SIP Trunk
    • Wirtualna centrala z usługą głosową
    • Odbieranie faksu za pomocą poczty e-mail
    • Internet dla Instytucji Publicznych
  • MS Teams
  • Oprogramowanie
    • FlowDog – platforma do zarzadzania procesami
    • IOT
      • Sieć LoRaWAN
      • Bezprzewodowy lokalizator z czujnikiem ruchu
      • System do monitorowania jakości powietrza
    • Zdalna kontrola pracowników w terenie
    • Analityczny system teleinformatyczny – ePASO
  • O firmie
    • Informacje
    • Zarząd i kadra menadżerska
    • Referencje
    • Struktura grupy
      • Dane teleadresowe
      • Dokumenty rejestrowe
      • Ład korporacyjny
    • Nagrody i wyróżnienia
    • Projekty UE
  • Kontakt
  • angielski
sie 23
Telefony dla microsoft teams od LoVo

Teamsy mają „głos”

  • 23 sierpnia 2019
  • lovoadm
  • Biznes

Zmiany technologiczne, cyfryzacja, chmura w telekomunikacji, telekomunikacja w chmurze, to od kilku lat tendencja w rozwiązaniach multitelekomunikacyjnych. W świecie mobilnym tematem wiodącym jest 5G i realizowane w tę technologię inwestycje. Rynek rozwiązań telefonii VoIP, choć nie może być porównywany z magicznym 5G, nie pozostaje w tyle w kwestiach praktycznego zastosowania w biznesie oraz w ramach usług operatorów kablowych i ISP.

Skąd pomysł na zestawienie 5G i VoIP? Skoro taka potęga jak Microsoft zauważa potrzeby i realizuje rozwiązania telekomunikacyjne w swoich podstawowych produktach dodając centralowe rozwiązania VoIP w Teams to oznacza, że dla rozwiązań tej technologii przychodzą dobre czasy. Wniosek. Nie tylko rozwiązania mobilne się rozwijają.

Raport UKE MS Teams
Źródło: UKE

 

Pomimo spadków w statystykach, jeżeli chodzi ogólnie o użytkowników telefonii stacjonarnej, to kategoria VoIP jest tą technologią, której statystyki idą w górę. Przykład z raportu UKE za rok 2018 o „Stanie Rynku Telekomunikacyjnego w Polsce”. UKE podaje, że w 2018 roku w stosunku do 2017 roku o 59% wzrosła liczba użytkowników usług telekomunikacyjnych w technologii VoIP. O 28% wzrósł ruch telekomunikacyjny w tej technologii. A więc wzrosty, przy ogólnej tendencji spadkowej w telefonii stacjonarnej. Nie ma chyba użytkownika Teamsów, Skype’a, Messenger’a, WhatsApp’a, Viber’a, Hangouts’a, który nie kojarzyłby, że dzwoni po łączach internetowych. Do przesyłania głosu po internecie budowane są rozwiązania centralowe wykorzystywane w biznesie oraz administracji publicznej od kilkunastu lat. Choć rozpisywane przez instytucje Państwowe przetargi na rozwiązania telekomunikacyjne nie zawsze dopuszczają technologię VoIP, to VoIP i w tych instytucjach się rozwija.

Rozwiązania centralowe VPBX, ich prostota w użytkowaniu, zarządzaniu oraz niskie koszty zakupu i użytkowania powodują rozwój i coraz powszechniejsze zastosowanie technologii VoIP. Rozwiązania głosowe w Microsoft Teams mogą przyspieszyć zmianę zastosowania technologii.

Microsoft w ramach swoich rozwiązań telekomunikacyjnych zastępuje rozwiązania telekomunikacyjne Skype technologią Teams. Microsoft Teams jako część pakietu Microsoft Office 365 sprawia, że łączność ze światową siecią telekomunikacyjną jest dostępna w jednym oprogramowaniu. Klasyka w telekomunikacji to odbieranie połączeń i wykonywanie połączeń. Dzięki rozwiązaniom Teams będzie można dzwonić z numeracji stacjonarnej z komputera, laptopa czy komórki jak z klasycznego aparatu telefonicznego. Światowi producenci aparatów umożliwiających dzwonie w technologii VoIP zauważyli tę tendencję. Przykładem jest firma Yealink, która wzbogaciła już swoją ofertę o aparaty telefoniczne do realizowania połączeń w ramach rozwiązań Microsoft Teams.

Z wykorzystaniem numeru stacjonarnego można od dawna dzwonić wykorzystując różne aplikacje. Siła „głosu” w Microstoft Teams polega jednak na tym, że poprzez pakiety Enterprise E1 i E3 wraz z niezbędnym do dokupienia Systemem Telefonicznym (Phone System) oraz Enterprise E5 zawierającym System Telefoniczny eliminowana jest potrzeba posiadania infrastruktury telekomunikacyjnej.

Firmy korzystające z Microsoft 365 i Teams płacące za licencję Enterprise 5 poniosły już koszty posiadania phone system-u. A to oznacza, że optymalizacja istniejących drogich w zakupie i kosztownych w utrzymaniu stacjonarnych i klasycznych rozwiązań telekomunikacyjnych to ewidentna oszczędność idąca w dziesiątki tysięcy złotych miesięcznie. To jest świadoma optymalizacja kosztów poprzez cyfryzowanie rozwiązań telekomunikacyjnych w ramach rozwiązań chmura w telekomunikacji, telekomunikacja w chmurze.

Prawo telekomunikacyjne mówi o tym, że usługi telekomunikacyjne może świadczyć jedynie operator telekomunikacyjny. Partnerzy firmy Microsoft nie mają uprawnień telekomunikacyjnych więc w obsłudze swoich klientów biznesowych sprzedających rozwiązania firmy Microsoft wykorzystują partnerstwa z operatorami telekomunikacyjnymi. To po stronie operatorów telekomunikacyjnych developowane są rozwiązania i systemy umożliwiające komunikację Teams z powszechną siecią telekomunikacyjną w Polsce i na Świecie.

Panel MS Teams
Widok Okna „Rozmowy” w Microsoft Teams: Funkcje jak w klasycznym smartfonie ale z przypisanym do konta numerem stacjonarnym.

 

Dla klienta biznesowego, instytucji publicznej „kuchnia” telekomunikacyjna nie powinna mieć znaczenia, skoro koszty są na tak niskim poziomie a rozwiązanie umieszczone jest w chmurze. Kluczem jest wykonywanie i odbieranie połączeń w dobrej jakości. Rozwiązanie telekomunikacyjne w Teams, czyli dzwonienie i obieranie funkcjonalnie przypomina smartphone. Jest proste w obsłudze, ale co najważniejsze, skutecznie realizuje połączenia.

„Głos” w Teamsach może znacząco zmienić i przyspieszyć rozwój technologii VoIP i numeracji stacjonarnej. Przyspieszyć rozwój ale także znacząco wpłynąć na koszty telekomunikacyjne w firmach oraz intensywność dzwonienia z numeracji stacjonarnej. To jest po prostu wygodne, tanie i praktyczne rozwiązanie. Piszę to jako użytkownik rozwiązania, dzwonienia i „głosu” w Microsoft Teams.

 

Krzysztof Dzięgielewski LoVo

 

Krzysztof Dzięgielewski
Dyrektor Marketingu w LoVo S.A.

 

 


 

Zasubskrybuj nasz newsletter i uzyskaj dostęp do treści dostępnych tylko dla subskrybentów.

Zostaw komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Szukaj

Kategorie

  • Aktualności
  • Bezpieczeństwo w telekomunikacji
  • Biznes
  • Internet Rzeczy
  • News
  • Promocje!
  • Regulacje
  • Rozwiązania telekomunikacyjne
  • Software

Tagi

28-31 October 2019 analiza ogłoszeń analiza serwisów ogłoszeniowych analiza skuteczności reklam bpm Business in Action business intelligence business process management capacity capacity africa Capacity Europe 2019 capacity kigali czas pracy epaso ewidencja czasu pracy flowdog InterContinental London internet of things internet rzeczy iot kike kike events komisja europejska konferencja kike konferencja miśot krzysztof dzięgielewski LoVo lp4a MiŚOT MiŚOT Meeting power bi procesy w firmie rcp telekomunikacja voip VPBX Wholesale World Congress wielkanoc wirtualna centrala abonencka wirtualna centrala telefoniczna Wirtualna centrala VPBX WWC WWC Madrid xxiii kike XXIV Konferencja KIKE

INFORMACJE:

  • Aktualności
  • Pomoc
  • Wiedza
  • Dla mediów
  • Kariera
  • Polityka prywatności

Znajdź Nas:

Należymy Do:

Kontakt

WIĘCEJ

Siedziba w Warszawie

ul. T. Chałubińskiego 8,
00-613 Warszawa
Phone: tel.: 22 255 30 00 Fax: fax: 22 255 30 09 E-Mail: biuro@lovo.pl
INFORMACJA O COOKIES
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowy serwis informacyjny LoVo S.A. wykorzystuje pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz zmiany ustawień plików cookies w przeglądarce internetowej znajdują się w Polityce prywatności
Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i akceptację plików cookies.
Zgoda