ePASO, jest pierwszym na świecie systemem teleinformatycznym, wykorzystującym połączenia i numerację telefoniczną do badania skuteczności komunikacji marketingowej. Rozwiązanie to zostało nagrodzone godłem Najwyższa Jakość QI 2014.
Platforma została opracowana przez zespół grupy telekomunikacyjnej LoVo, która od wielu lat wprowadza nowoczesne rozwiązania dla operatorów telekomunikacyjnych oraz klientów biznesowych na rynku polskim i zagranicznym.
Grupa posiada wykwalifikowany Dział Reseach&Development, którego praca polega na poszukiwaniu i wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań dla biznesu. Starania zespołu zaowocowały stworzeniem zupełnie nowego produktu – programu analitycznego opartego na rozwiązaniach telekomunikacyjnych nazwanego ePASO (Elektroniczna Platforma Analiz Serwisów Ogłoszeniowych). Platforma ta przeznaczona jest do pomiaru efektywności różnych kanałów komunikacji marketingowej, tj. serwisów ogłoszeniowych, outdoor’u, bannerów balkonowych i plakatów, ogłoszeń prasowych, ulotek, drukowanych materiałów informacyjnych. System realizowany jest na bazie rozwiązań telekomunikacyjnych: systemów realizujących połączenia, systemów bilingowych oraz systemów do zarządzania i raportowania.
Kapituła VIII edycji Programu Najwyższa Jakość Quality International, odbywającego się pod patronatem: Ministerstwa Gospodarki, Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości i Klubu Polskie Forum ISO 9000, nagrodziła platformę ePASO Srebrnym Godłem Najwyższa Jakość QI 2014. Pozytywnie zostały ocenione przede wszystkim korzyści, wynikające z wdrożenia platformy oraz jej nowatorska koncepcja, funkcjonalność i łatwe zarządzanie poszczególnymi modułami. Kapituła Programu doceniła również działania Grupy LoVo związane z wdrażaniem, a także promowaniem idei jakości oraz innowacyjności w swojej branży. Należy zaznaczyć, iż firma LoVo została już po raz drugi wyróżniona tytułem Najwyższa Jakość – w ub. roku Brązowym Godłem QI nagrodzona została platforma telekomunikacyjnaHIPERUS C5.
Skąd klient dzwoni do firmy?
ePASO to pierwszy na świecie system teleinformatyczny, który analizuje ilości telefonów i pokazuje skąd dzwoni do firmy potencjalny klient.
Obecnie ogłoszeniodawcy oraz reklamodawcy współpracujący z różnymi serwisami, nie mają możliwości precyzyjnej weryfikacji skuteczności zleconej promocji. Nie posiadają bowiem narzędzia, które jasno przedstawiłoby im ilu klientówzyskała firma dzięki danemu ogłoszeniu czy reklamie. Nie wiedzą także, czy to samo ogłoszenie wystawione w kilku różnych serwisach miało podobny wydźwięk, czy też może z serwisu A zgłosiło się do firmy o 50 proc. klientów więcej niż z serwisu B.
Rynek analityki internetowej jest bardzo rozbudowany, jednak dostępne możliwości zbadania skuteczności reklam czy ogłoszeń, takie jak np. kliknięcia, nie odzwierciedlają w 100 proc. rzeczywistości. Grupa LoVo, wprowadzając na rynek usługę ePASO, rozbudowała analitykę, również internetową, o ilość i jakość połączeń telefonicznych, które po raz pierwszy wykorzystywane są do mierzenia efektywności i skuteczności ogłoszeń i reklam w wymiarze masowym i powszechnym.
Dla kogo i w jakim celu?
Grupą docelową platformy są firmy prowadzące działalność marketingową, które wydają pieniądze na reklamę i ogłoszenia w różnych mediach. ePASO może wspomóc analizę skuteczności działań marketingowych firmy, poprzez przypisanie do komunikatu indywidualnego numeru telefonu. Ilość takich numerów zależy od potrzeb klienta, może być ich nawet kilka tysięcy. Dla potencjalnych klientów zarządzanie tysiącami numerów wydaje się być nierealne, ale platformie ePASO nie sprawia to żadnych problemów.
Dzięki analityce, jaką daje platforma ePASO, firma będzie posiadać wiedzę który komunikat marketingowy był skuteczny, a który nie.
Mając takie informacje firma może:
OPTYMALIZOWAĆ
– Pieniądze – czyli budżet marketingowo-ogłoszeniowy. Przenosić finanse na rzecz najbardziej efektywnych mediów.
– Opisy ogłoszeń, wyceny towarów, jakość reklam.
– Organizację pracy działów sprzedaży, contact center, marketingu i reklamy.
MIERZYĆ
– Jakość i efektywność serwisów ogłoszeniowych oraz innych mediów poprzez ilość połączeń telefonicznych od klientów.
– Skuteczność wydawanych pieniędzy na marketing i ogłoszenia.
KONTROLOWAĆ
– Ilość odebranych połączeń ze wskazaniem numerów telefonicznych i rozmówców.
– Ilość nieodebranych połączeń ze wskazaniem pracownika i godziny nieodebranego połączenia.
– Jakość obsługi Klienta poprzez odsłuchiwanie nagranych rozmów z Klientami.
– Efektywność i aktywność pracowników.
Ale jak to działa?
Każda reklama czy ogłoszenie ma przypisany swój niepowtarzający się numer telefonu, który przekierowuje połączenie od zainteresowanego klienta na wskazany w przekierowaniu numer docelowy (komórkowy lub stacjonarny). W panelu „usługi” można sprawdzić, z której reklamy nastąpiło najwięcej przekierowanych połączeń telefonicznych. Dzięki temu reklamodawca wie, który serwis ogłoszeniowy czy też która reklama była skuteczna. Jednocześnie wiedza ta przyczyni się do optymalizacji wydatków reklamowych firmy poprzez wyeliminowanie nieskutecznych kanałów.
Artykuł dostępny na forumbiznesu.pl: http://forumbiznesu.pl/platforma_epaso_nagrodzona_godlem_najwyzsza_jakosc_qi-s10-k2538.html
Comments are closed.