22 255 30 30 SKLEP LOGOWANIE
LoVo LoVo LoVo LoVo
  • Dla operatorów
    • Rynek krajowy
      • Tranzyt ruchu krajowego i międzynarodowego
      • Platforma usługowo bilingowa w chmurze
      • Rozgłaszanie i użyczanie numeracji abonenckiej i routingowej
      • PLI CBD
      • Wirtualna Centrala VPBX
      • Pakiet bezpieczeństwa
    • Rynek międzynarodowy
      • Tranzyt ruchu telekomunikacyjnego
      • Bilingowanie ruchu na podstawie numeru A (EOG/non EOG)
      • Użyczanie i rozgłaszanie numeracji krajowej
      • System do zarządzania i kierowania ruchem
  • Dla biznesu
    • Telefonia
      • Wykonywanie i odbieranie połączeń telefonicznych
      • Wirtualna Centrala VPBX
      • Połączenia SIP Trunk
      • Wirtualna centrala z usługą głosową
      • Odbieranie faksu za pomocą poczty e-mail
    • Internet
    • Sprzęt telekomunikacyjny
    • Szkolenia i wsparcie
      • Szkolenia i warsztaty
        • Warsztaty Business Process Management
        • Szkolenia wdrożeniowe z usług telekomunikacyjnych
      • Wsparcie techniczne
  • Dla Instytucji
    • Wykonywanie i odbieranie połączeń telefonicznych
    • Wirtualna Centrala VPBX
    • Połączenia SIP Trunk
    • Wirtualna centrala z usługą głosową
    • Odbieranie faksu za pomocą poczty e-mail
    • Internet dla Instytucji Publicznych
  • MS Teams
  • Oprogramowanie
    • FlowDog – platforma do zarzadzania procesami
    • IOT
      • Sieć LoRaWAN
      • Bezprzewodowy lokalizator z czujnikiem ruchu
      • System do monitorowania jakości powietrza
    • Zdalna kontrola pracowników w terenie
    • Analityczny system teleinformatyczny – ePASO
  • O firmie
    • Informacje
    • Zarząd i kadra menadżerska
    • Referencje
    • Struktura grupy
      • Dane teleadresowe
      • Dokumenty rejestrowe
      • Ład korporacyjny
    • Nagrody i wyróżnienia
    • Projekty UE
  • Kontakt
  • angielski
LoVo LoVo
22 255 30 30
  • LOGOWANIE
  • SKLEP
  • Dla operatorów
    • Rynek krajowy
      • Tranzyt ruchu krajowego i międzynarodowego
      • Platforma usługowo bilingowa w chmurze
      • Rozgłaszanie i użyczanie numeracji abonenckiej i routingowej
      • PLI CBD
      • Wirtualna Centrala VPBX
      • Pakiet bezpieczeństwa
    • Rynek międzynarodowy
      • Tranzyt ruchu telekomunikacyjnego
      • Bilingowanie ruchu na podstawie numeru A (EOG/non EOG)
      • Użyczanie i rozgłaszanie numeracji krajowej
      • System do zarządzania i kierowania ruchem
  • Dla biznesu
    • Telefonia
      • Wykonywanie i odbieranie połączeń telefonicznych
      • Wirtualna Centrala VPBX
      • Połączenia SIP Trunk
      • Wirtualna centrala z usługą głosową
      • Odbieranie faksu za pomocą poczty e-mail
    • Internet
    • Sprzęt telekomunikacyjny
    • Szkolenia i wsparcie
      • Szkolenia i warsztaty
        • Warsztaty Business Process Management
        • Szkolenia wdrożeniowe z usług telekomunikacyjnych
      • Wsparcie techniczne
  • Dla Instytucji
    • Wykonywanie i odbieranie połączeń telefonicznych
    • Wirtualna Centrala VPBX
    • Połączenia SIP Trunk
    • Wirtualna centrala z usługą głosową
    • Odbieranie faksu za pomocą poczty e-mail
    • Internet dla Instytucji Publicznych
  • MS Teams
  • Oprogramowanie
    • FlowDog – platforma do zarzadzania procesami
    • IOT
      • Sieć LoRaWAN
      • Bezprzewodowy lokalizator z czujnikiem ruchu
      • System do monitorowania jakości powietrza
    • Zdalna kontrola pracowników w terenie
    • Analityczny system teleinformatyczny – ePASO
  • O firmie
    • Informacje
    • Zarząd i kadra menadżerska
    • Referencje
    • Struktura grupy
      • Dane teleadresowe
      • Dokumenty rejestrowe
      • Ład korporacyjny
    • Nagrody i wyróżnienia
    • Projekty UE
  • Kontakt
  • angielski
lis 23

Nowe technologie w domu – czyli VOIP dla każdego użytkownika telefonu?

  • 23 listopada 2012
  • admin
  • Rozwiązania telekomunikacyjne

Czym jest VOIP i do czego służy?

VOIP to angielski skrót, który oznacza przesyłanie głosu przez łącza internetowe – Voice over Internet Protocol, dlatego potocznie VOIP nazywamy telefonią internetową.

Czym właściwie różni się połączenie telefoniczne VOIP od zwykłego połączenia telefonicznego? Korzystamy z niego tak samo jak ze zwykłego telefonu, możemy dzwonić na wszystkie dostępne numery stacjonarne, komórkowe i tzw. specjalne, ale niejednokrotnie dużo taniej, szczególnie za granicę.

Rożnicą techniczną jest sposób przesyłania danych – poprzez łącze internetowe zamiast poprzez łącza telefoniczne czy przekaźniki radiowe, z których korzysta sieć komórkowa.

Telefon VOIP wygląda tak samo jak zwykły telefon domowy, musi on być jednak kupiony specjalnie z funkcją VOIP. Można także dzwonić z telefonów stacjonarnych lub komórkowych wybierając specjalny numer do bramki VOIP. W takim przypadku korzystamy tylko z połączeń wychodzących, a mając telefon stacjonarny VOIP możemy również odbierać rozmowy.

Dlaczego telefonia wykorzystująca VOIP jest tańsza i czy są w tej ofercie haczyki?

Połączenia wykorzystujące VOIP są tańsze ze względu na dużo tańszą ich realizację przez operatorów. Zarówno infrastruktura, jak i obsługa tradycyjnej telefonii stacjonarnej lub komórkowej  wymagają dużego nakładu środków. Telefonia poprzez internet jest często obsługiwana przez dostawców internetu, którzy łączą te usługi korzystając z tych samych urządzeń. Nie ma powodów do stosowania tzw. haczyków, ponieważ oferta bazuje tylko na połączeniu internetowym.

Dla kogo VOIP będzie najatrakcyjniejszy cenowo w porównaniu do innych ofert?

Telefonia VOIP będzie najlepszym rozwiązaniem dla tych, którzy:

  • dużo rozmawiają
  • wykonują wiele połączeń międzystrefowych i zagranicznych lub niewiele, ale długo trwających
  • prowadzą firmę i korzystają z telefonów stacjonarnych
  • mają już łącze internetowe

Za co kochamy VOIP?

  • niższe koszty rozmów, szczególnie zagranicznych i zawsze bezpłatne rozmowy wewnątrz sieci
  • niskie wymagania – wystarczy przeciętne łącze internetowe, nawet 2MB, aby bez problemu obsłużyć Twój telefon, jeżeli nie chcesz internetu – zostają Ci zdrapki VOIPowe
  • elastyczność ofert – obsługują nas niezależni operatorzy, których oferta jest zwykle bardziej atrakcyjna
  • jest dla każdego – to technologia, która jest dostosowana do użytkowników, którzy lubią mieć stacjonarny telefon i kropka, a także do tych, którzy chcą korzystać z VOIPa na laptopie, tablecie czy smartfonie korzystając z atrakcyjnych dodatków – przesyłania obrazu, video, danych
  • nie ma roamingu! Twój VOIPowy telefon działa wszędzie tak samo – ma ten sam numer i koszty połączenia. Telefon zabierasz z domu, wieziesz do Nowego Jorku – dzwonisz i odbierasz połączenia pod tym samym numerem i za te same stawki, co w Radomiu.
  • jakość połączeń – na początku swojej kariery VOIP oznaczał kiepską jakość, teraz nie dość, że nie ma takich problemów, to kilka telefonii w Polsce może się pochwalić jakością dźwięku HD, czego nie znajdziesz w dużych sieciach telefonicznych! Jest to ważny czynnik komfortu rozmawiania, szczególnie dla tych, którzy robią to często.

 Czy VOIP ma wady?

Jak wszystkie rozwiązania i VOIP ma też wady:

  • konieczność dostępu do internetu i kupienia telefonu VOIP – jeżeli chcemy usługę traktować jako stałą i stacjonarną, a nie okazjonalną
  • brak możliwości geolokalizacji użytkownika przy dzwonieniu na numery alarmowe
  • awaria internetu oznacza awarię telefonu

Jak wygląda korzystanie z technologii VOIP w Polsce?

„Polscy przedsiębiorcy bardzo chętnie korzystają z telefonii VOIP” mówi członek zarządu grupy LoVo Tomasz Brzozowski „Statystyki wskazują, że na coraz szerszą skalę wykorzystujemy telefonię VOIP, co bardzo dobrze świadczy o naszej świadomości dotyczącej nowych technologii. Wielu Polaków również prywatnie korzysta z telefonii VOIP, często nie zdając sobie do końca z tego sprawy, ponieważ mają telefon w pakiecie z telewizją kablową. Telefonia VOIP na pewno będzie się rozwijać, dzięki możliwościom technologicznym jakie daje – możemy rozmawiać w jakości HD, widzieć się i jednocześnie pokazywać zdjęcia z ostatniego spotkania czy też prezentację produktu”.

Agencja Editenter

Aneta Zembik


 

Zasubskrybuj nasz newsletter i uzyskaj dostęp do treści dostępnych tylko dla subskrybentów.

Comments are closed.

Szukaj

Kategorie

  • Aktualności
  • Bezpieczeństwo w telekomunikacji
  • Biznes
  • Internet Rzeczy
  • News
  • Promocje!
  • Regulacje
  • Rozwiązania telekomunikacyjne
  • Software

Tagi

28-31 October 2019 analiza ogłoszeń analiza serwisów ogłoszeniowych analiza skuteczności reklam bpm Business in Action business intelligence business process management capacity capacity africa Capacity Europe 2019 capacity kigali czas pracy epaso ewidencja czasu pracy flowdog InterContinental London internet of things internet rzeczy iot kike kike events komisja europejska konferencja kike konferencja miśot krzysztof dzięgielewski LoVo lp4a MiŚOT MiŚOT Meeting power bi procesy w firmie rcp telekomunikacja voip VPBX Wholesale World Congress wielkanoc wirtualna centrala abonencka wirtualna centrala telefoniczna Wirtualna centrala VPBX WWC WWC Madrid xxiii kike XXIV Konferencja KIKE

INFORMACJE:

  • Aktualności
  • Pomoc
  • Wiedza
  • Dla mediów
  • Kariera
  • Polityka prywatności

Znajdź Nas:

Należymy Do:

Kontakt

WIĘCEJ

Siedziba w Warszawie

ul. T. Chałubińskiego 8,
00-613 Warszawa
Phone: tel.: 22 255 30 00 Fax: fax: 22 255 30 09 E-Mail: biuro@lovo.pl
INFORMACJA O COOKIES
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowy serwis informacyjny LoVo S.A. wykorzystuje pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz zmiany ustawień plików cookies w przeglądarce internetowej znajdują się w Polityce prywatności
Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i akceptację plików cookies.
Zgoda