W dniu dzisiejszym, tj. 27.02.2020 r. w Centrum Konferencyjnym Zielna w Warszawie odbędzie się konferencja „Kształcenie w zawodach teleinformatycznych – potrzeby pracodawców i szkół branżowych”. Konferencja organizowana jest przez Konfederację Lewiatan w ramach projektu „Przygotowanie modelowych programów praktycznej nauki zawodu dla branży teleinformatycznej”.
Projekt ma na celu wypracowanie modelowych programów praktycznej nauki zawodów we współpracy z pracodawcami. Na Konferencji zostaną także podjęte decyzje dotyczące zmian w prawie oświatowym dla branży teleinformatycznej.
Na stronie Konfederacji Lewiatan możemy się dowiedzieć, że „w roku szkolnym 2017/2018 na kierunkach: technik informatyk, technik szerokopasmowej komunikacji elektronicznej, technik teleinformatyk, technik tyfloinformatyk, monter sieci i urządzeń telekomunikacyjnych, technik telekomunikacji, technik programista kształciło się łącznie ponad 100 tys. uczniów, z czego ponad 93,5 tys. osób na kierunku technik informatyk. Tak duża liczna uczniów uzasadniona jest potrzebami gospodarki. Zgodnie z raportem Ministerstwa Rozwoju z 2017 r. „Perspektywy rozwoju polskiej branży ICT do roku 2025” polski sektor ICT stanowi 7,6% rynku unijnego, a w Polsce generuje 6% PKB. Liczba polskich przedsiębiorstw z branży rośnie w średnim rocznym tempie 10,1%. Polska odpowiada za ok. 5% całego zatrudnienia generowanego przez sektor ICT w Unii Europejskiej. Udział tej branży w zatrudnieniu w gospodarce polskiej w 2017 r. wynosił 4,6 % (wskaźnik ten z roku na rok rośnie). W 2014 r. w sektorze pracowało 315 tys. osób, szacunki na 2018 r. to ponad 379,5 tys. osób, a na 2022 r. aż 457 tys. pracowników(…).”
„(…) Jaką część tego zapotrzebowania stanowią absolwenci szkół branżowych?”. Do dyskusji w panelu i udziału w Konferencji został zaproszony m.in. Krzysztof Dzięgielewski, Dyrektor Marketingu w LoVo S.A. Wraz z innymi panelistami, Krzysztof będzie się starał wyjaśnić, jak powinien wyglądać „Atrakcyjny dla rynku pracy absolwent szkoły branżowej w sektorze teleinformatycznym”.