ePASO podpowie skąd pochodzi klient
Najczęściej zadawane pytanie przez specjalistów od reklamy, marketingu i sprzedaży brzmi „skąd pochodzi klient?”.
Grupa LoVo wyjaśnia:
– Można to zrobić przy minimalnych nakładach kapitałowych. Działanie sytemu jest równie przełomowe jak proste – pozwala przedsiębiorcy zlokalizować źródło klientów bez zbędnych ankiet czy badań.
„Nasza technologia, Twój biznes”
W maju zeszłego roku Grupa LoVo wprowadziła na polski rynek kolejny produkt czyli innowacyjne rozwiązanie pod nazwą ePASO (Elektroniczna Platforma Analiz Serwisów Ogłoszeniowych).
Grupa LoVo, łącząc możliwość przydzielania i zarządzania dowolną ilością numeracji telefonicznej w połączeniu z systemem ePASO, pozwala na wynajęcie wirtualnej numeracji w pakietach od 50 do nawet kilku tysięcy numerów i identyfikowanie ich źródła. Każdy komunikat marketingowy, reklama, ogłoszenie oraz nośniki komunikacji marketingowej takie jak portale i serwisy internetowe, prasa, outdoor i inne media, mogą mieć swój niepowtarzalny techniczny numer telefoniczny. Platforma HIPERUS, należąca do Grupy LoVo, jest w stanie obsłużyć, rozróżnić i raportować „on line” wszystkie działania na wirtualnych numerach.
– Dotychczasowa analityka Internetu, który jest mierzalny w czynnościach jakie wykonują internauci, czyli akcje związane z „klikalnością”, dają obraz popularności danego portalu, ale nie dają pełnego obrazu w postaci kontynuacji interakcji wyrażonej np. kontaktem telefonicznym, który w efekcie końcowym może prowadzić do transakcji – mówi Krzysztof Dzięgielewski, Dyrektor Projektu ePASO.
Wyjątek w Internecie stanowi e-commers, czyli sklepy internetowe, dla których najważniejsza jest analiza zrealizowanej sprzedaży, a nie statystyki popularności. Dla przykładu pomiar efektywności w serwisach ogłoszeniowych jest ważny, ponieważ popularność serwisów ogłoszeniowych jest zmienna. Internauta zaglądający do serwisów ogłoszeniowych nie jest lojalny. I nie musi! „Klikalność” w serwisy ogłoszeniowe jest uzależniona od reklamy serwisu, pozycji w wynikach wyszukiwania Google, czy znajomości domeny przez użytkowników. Wiedza na temat aktualnej popularności i skuteczności powinna pozwalać przedsiębiorcom optymalizować koszty marketingowe i racjonalnie nimi zarządzać.
Nowa technologia pomiaru
Platforma ePASO to rozbudowany do poziomu kilkuset wyników system raportowy analizujący kontakty telefoniczne. telefon i połączenia telefoniczne nigdy dotąd nie były wykorzystywane do mierzenia efektywności i skuteczności ogłoszeń i reklam w wymiarze masowym i powszechnym. Dzięki ePASO rzeczywistość analityczna może ulec zmianie.
– Przedsiębiorca zarządzając firmą spośród wielu czynności jakie codziennie operacyjnie wykonuje przez znaczącą część czasu mierzy, optymalizuje, kontroluje. Pierwsze wdrożenia jakie realizujemy pokazują, że codzienna praca z ePASO rozbudza nowe potrzeby w obszarze wiedzy jaką daje analityka realizowana poprzez połączenia telefoniczne. „Słowo”, jako jeden z ważniejszych elementów uwzględniany w pozycjonowaniu stron www w wyszukiwarce Google, skłonił jednego z przedsiębiorców do wykorzystania ePASO do testowania reakcji użytkowników Internetu na ten sam element ( mieszkanie na wynajem ) opisywany w różnych konfiguracjach słownych. Ten sam produkt, różny opis, publikowany w mediach o podobnym charakterze dał zaskakujące rezultaty. Ogłoszenia dotyczące tej samej nieruchomości, ale z różnymi jej opisami, rozkładającymi inaczej akcenty słowne, prezentujące inaczej walory poprzez używanie przymiotników lub ich zdecydowane ograniczanie, opatrzone niepowtarzalnym wirtualnym numerem telefonicznym pokazały, że różnice w opisie znacząco wpływają na atrakcyjność i reaktywność ze strony klienta. Wiadome było, że różnice te występują. Przedsiębiorca nie wiedział jednak, które opisy i słowa będą popularniejsze i efektywniejsze. Test wskazał kierunek. Najważniejszym jednak dla mnie komentarzem tego przedsiębiorcy był fakt, że tę unikalną wiedzę posiadł w zaledwie kilka godzin po opublikowaniu ogłoszenia zestawiając dane z pomiaru klikalności w ofertę z ilością połączeń telefonicznych. Użytkownicy ePASO kreują zatem także własne zastosowania platformy – opowiada Krzysztof Dzięgielewski.
Zastosowanie rozwiązań teleinformatycznych w analityce skuteczności reklam, ogłoszeń i mediów to działanie prekursorskie. Dzięki specjalistycznej aplikacji planowanie i zarządzanie wirtualną numeracją oraz budowanie siatki numerów wirtualnych staje się proste. Automatyzacja planowania tysięcy numerów wirtualnych powoduje, że analityka mediów, komunikatów, pracowników może być realizowana z dnia na dzień.
Jak to działa?
A – numer inicjujący połączenie – Klient znalazł interesujące go ogłoszenie, dzwoni ze swojego telefonu komórkowego lub stacjonarnego.
B – numer wirtualny – numer przypisany w danym kanale komunikacji marketingowej przypisany do reklamy publikowanej w Internecie, ogłoszenia publikowanego w serwisie ogłoszeniowym lub ogłoszeniu prasowym.
C – numer docelowy, na który przekierowywane jest połączenie z numeru wirtualnego, do którego ostatecznie dodzwania się numer inicjujący – jest to numer przypisany do handlowca, biura lub konsultanta w call center.
Przykład wykorzystania platformy ePASO
Współpraca Developera z portalami newsowymi oraz serwisami ogłoszeniowymi.
W przypadku Developera, ePASO pozwala zbadać skuteczność konkretnego komunikatu marketingowego oraz portalu newsowego lub serwisu ogłoszeniowego, z którymi współpracuje Developer. Przyporządkowanie wirtualnego numeru telefonu do każdego ogłoszenia o sprzedaży mieszkania w nowej inwestycji. Potencjalny klient Developera, dzwoniąc pod wirtualny numer, zostanie przekierowany do danego przedstawiciela Developera, a dzięki usłudze ePASO, Developer będzie miał informację, w którym portalu Internetowym lub na którym serwisie ogłoszeniowym klient znalazł ogłoszenie. Liczba kontaktów telefonicznych to możliwość optymalizacji i relokacji środków, a tym samym szansa dla Developera na przyspieszenie sprzedaży inwestycji.
Artykuły dostępne na:
telix.pl: http://www.telix.pl/artykul/epaso-podpowie-skad-pochodzi-klient-3,61192.html
voipnews.pl: http://voipnews.pl/2014/05/przelomowy-system-analizy-skutecznosci-reklam-i-ogloszen-epaso/
Comments are closed.