22 255 30 30 SKLEP LOGOWANIE
LoVo LoVo LoVo LoVo
  • Dla operatorów
    • Rynek krajowy
      • Tranzyt ruchu krajowego i międzynarodowego
      • Platforma usługowo bilingowa w chmurze
      • Rozgłaszanie i użyczanie numeracji abonenckiej i routingowej
      • PLI CBD
      • Wirtualna Centrala VPBX
      • Pakiet bezpieczeństwa
    • Rynek międzynarodowy
      • Tranzyt ruchu telekomunikacyjnego
      • Bilingowanie ruchu na podstawie numeru A (EOG/non EOG)
      • Użyczanie i rozgłaszanie numeracji krajowej
      • System do zarządzania i kierowania ruchem
  • Dla biznesu
    • Telefonia
      • Wykonywanie i odbieranie połączeń telefonicznych
      • Wirtualna Centrala VPBX
      • Połączenia SIP Trunk
      • Wirtualna centrala z usługą głosową
      • Odbieranie faksu za pomocą poczty e-mail
    • Internet
    • Sprzęt telekomunikacyjny
    • Szkolenia i wsparcie
      • Szkolenia i warsztaty
        • Warsztaty Business Process Management
        • Szkolenia wdrożeniowe z usług telekomunikacyjnych
      • Wsparcie techniczne
  • Dla Instytucji
    • Wykonywanie i odbieranie połączeń telefonicznych
    • Wirtualna Centrala VPBX
    • Połączenia SIP Trunk
    • Wirtualna centrala z usługą głosową
    • Odbieranie faksu za pomocą poczty e-mail
    • Internet dla Instytucji Publicznych
  • MS Teams
  • Oprogramowanie
    • FlowDog – platforma do zarzadzania procesami
    • IOT
      • Sieć LoRaWAN
      • Bezprzewodowy lokalizator z czujnikiem ruchu
      • System do monitorowania jakości powietrza
    • Zdalna kontrola pracowników w terenie
    • Analityczny system teleinformatyczny – ePASO
  • O firmie
    • Informacje
    • Zarząd i kadra menadżerska
    • Referencje
    • Struktura grupy
      • Dane teleadresowe
      • Dokumenty rejestrowe
      • Ład korporacyjny
    • Nagrody i wyróżnienia
    • Projekty UE
  • Kontakt
  • angielski
LoVo LoVo
22 255 30 30
  • LOGOWANIE
  • SKLEP
  • Dla operatorów
    • Rynek krajowy
      • Tranzyt ruchu krajowego i międzynarodowego
      • Platforma usługowo bilingowa w chmurze
      • Rozgłaszanie i użyczanie numeracji abonenckiej i routingowej
      • PLI CBD
      • Wirtualna Centrala VPBX
      • Pakiet bezpieczeństwa
    • Rynek międzynarodowy
      • Tranzyt ruchu telekomunikacyjnego
      • Bilingowanie ruchu na podstawie numeru A (EOG/non EOG)
      • Użyczanie i rozgłaszanie numeracji krajowej
      • System do zarządzania i kierowania ruchem
  • Dla biznesu
    • Telefonia
      • Wykonywanie i odbieranie połączeń telefonicznych
      • Wirtualna Centrala VPBX
      • Połączenia SIP Trunk
      • Wirtualna centrala z usługą głosową
      • Odbieranie faksu za pomocą poczty e-mail
    • Internet
    • Sprzęt telekomunikacyjny
    • Szkolenia i wsparcie
      • Szkolenia i warsztaty
        • Warsztaty Business Process Management
        • Szkolenia wdrożeniowe z usług telekomunikacyjnych
      • Wsparcie techniczne
  • Dla Instytucji
    • Wykonywanie i odbieranie połączeń telefonicznych
    • Wirtualna Centrala VPBX
    • Połączenia SIP Trunk
    • Wirtualna centrala z usługą głosową
    • Odbieranie faksu za pomocą poczty e-mail
    • Internet dla Instytucji Publicznych
  • MS Teams
  • Oprogramowanie
    • FlowDog – platforma do zarzadzania procesami
    • IOT
      • Sieć LoRaWAN
      • Bezprzewodowy lokalizator z czujnikiem ruchu
      • System do monitorowania jakości powietrza
    • Zdalna kontrola pracowników w terenie
    • Analityczny system teleinformatyczny – ePASO
  • O firmie
    • Informacje
    • Zarząd i kadra menadżerska
    • Referencje
    • Struktura grupy
      • Dane teleadresowe
      • Dokumenty rejestrowe
      • Ład korporacyjny
    • Nagrody i wyróżnienia
    • Projekty UE
  • Kontakt
  • angielski
sty 23

Czy w 2013 połączenia telefoniczne będą tańsze?

  • 23 stycznia 2013
  • admin
  • Biznes

Urząd Komunikacji Elektronicznej wydał 14 grudnia decyzję o obniżeniu stawek rozliczeń międzyoperatorskich.

Obniżenie stawek dotyczy Mobile Termination Rate (MTR) – opłaty hurtowej za zakończenie połączenia telefonicznego w sieci mobilnej. Najprościej mówiąc operator „dzwoniący” płaci operatorowi, do którego jest połączenie, za zakończenie tego połączenia.

Od 1 stycznia większość operatorów będzie płaciła za takie połączenie 8,26 gr, od 1 lipca 2013 r. tylko  4,29 gr za minutę połączenia.

W porównaniu z opłatami w latach 2011-2012, obniżka w niektórych przypadkach to ponad 100%.

Największa zmiana wśród wiodących operatorów mobilnych dotyczy P4 (Play), który jeszcze w I połowie 2012 roku miał stawkę MTR na poziomie 24,78 gr, opłata w przypadku Play zmniejszy się więc drastycznie!

Koszty dla operatorów ulegną zmniejszeniu, czy konsekwencją będzie również zmniejszenie stawek?

Nie do końca tak jest – operatorzy będę mniej płacić za MTR, ale też mniej będą otrzymywać MTR od innych operatorów. Można więc powiedzieć, że bilansując opłaty wchodzące do operatora i od niego wychodzące, sytuacja stawek za połączenia nie ulegnie dużym zmianom.

Poza jednym wyjątkiem – opłaty MTR będą płaskie – jednakowe dla wszystkich. Wcześniej były zróżnicowane, zależnie od sieci, a ponieważ dla np. Polsatu Cyfrowego czy Play stawki były wysokie, przykładało się to na stawki połączeń z nimi wykonywanych przez użytkowników pozostałych sieci. Teraz mamy pewność, że te różnice w cenach połączeń zależne od sieci, znikną od 01 lipca 2013.

Wątpliwe jednak, aby operatorzy obniżali masowo ceny za połączenia, szczególnie jeżeli mają podpisane z klientami długoterminowe umowy abonenckie. Znacznie łatwiej obniżyć będzie stawki operatorom alternatywnym którzy koncentrują się na pozyskiwaniu nowych klientów.

Niektórzy operatorzy alternatywni już od 01 stycznia zdecydowali się na obniżenie stawek Pytamy Marcina Krasnodębskiego Dyrektora ds. Sprzedaży LoVo, jakie argumenty stoją za taką decyzją. „Obniżenie stawek wiąże się pośrednio z decyzją UKE o obniżeniu MTR, jest też jednocześnie konsekwentną częścią długoterminowej polityki proklienckiej LoVo. Z analiz wynika, że możemy od 01 stycznia obniżyć stawki, średnio już o 25%, ponieważ po decyzji UKE nasze koszty jednak spadną”.

Agencja Editenter

Aneta Zembik


 

Zasubskrybuj nasz newsletter i uzyskaj dostęp do treści dostępnych tylko dla subskrybentów.

Comments are closed.

Szukaj

Kategorie

  • Aktualności
  • Bezpieczeństwo w telekomunikacji
  • Biznes
  • Internet Rzeczy
  • News
  • Promocje!
  • Regulacje
  • Rozwiązania telekomunikacyjne
  • Software

Tagi

28-31 October 2019 analiza ogłoszeń analiza serwisów ogłoszeniowych analiza skuteczności reklam bpm Business in Action business intelligence business process management capacity capacity africa Capacity Europe 2019 capacity kigali czas pracy epaso ewidencja czasu pracy flowdog InterContinental London internet of things internet rzeczy iot kike kike events komisja europejska konferencja kike konferencja miśot krzysztof dzięgielewski LoVo lp4a MiŚOT MiŚOT Meeting power bi procesy w firmie rcp telekomunikacja voip VPBX Wholesale World Congress wielkanoc wirtualna centrala abonencka wirtualna centrala telefoniczna Wirtualna centrala VPBX WWC WWC Madrid xxiii kike XXIV Konferencja KIKE

INFORMACJE:

  • Aktualności
  • Pomoc
  • Wiedza
  • Dla mediów
  • Kariera
  • Polityka prywatności

Znajdź Nas:

Należymy Do:

Kontakt

WIĘCEJ

Siedziba w Warszawie

ul. T. Chałubińskiego 8,
00-613 Warszawa
Phone: tel.: 22 255 30 00 Fax: fax: 22 255 30 09 E-Mail: biuro@lovo.pl
INFORMACJA O COOKIES
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowy serwis informacyjny LoVo S.A. wykorzystuje pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz zmiany ustawień plików cookies w przeglądarce internetowej znajdują się w Polityce prywatności
Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i akceptację plików cookies.
Zgoda