System antyfraudowy

AFS, czyli Anty Fraud System
Fraud to świadome oszustwo celem uzyskania korzyści majątkowej lub wyrządzenia szkody drugiej stronie.

W telekomunikacji,w sytuacjach wystąpienia fraudu mówimy o nadużyciu w sferze nieuczciwych umów i/lub wykorzystaniu luk w systemie telekomunikacyjnym w celu wzbogacenia się, a także przekierowaniu połączeń na numery:

  • Krajowe PREMIUM (0-70X).
  • Krajowe o podwyższonej opłacie.
  • Międzynarodowe „egzotyczne”.
  • Międzynarodowe PREMIUM.
  • Międzynarodowe nie geograficzne.
  • NGN o podwyższonej opłacie.
  • Inne
  • Nagły spadek średniego czasu trwania połączeń.
  • Nagły wzrost liczby niepoprawnych rejestracji kont lub ruchu na interfejsach sieciowych (być może w tym czasie złodzieje minut próbują złamać konta i hasła).
  • Nagły wzrost CDR typu NOANSWER (być może w tym czasie złodzieje próbują okraść naszych abonentów).
  • Nietypowy ruch w nocy i/lub w weekend.
  • Szybki przyrost numerów i kont (złodzieje mogą fraudować lub wykorzystują sieć do fraudowania kogoś innego).
  • Nagły wzrost ruchu np. za granicę lub na telefony komórkowe.

 

Jak złodzieje minut szukają swoich ofiar? Poprzez:

  • Skanowanie sieci (sip-skanery).
  • Próby autoryzacji z wykorzystaniem standardowych loginów i haseł użytkowników.
  • Wykorzystywanie dziur w oprogramowaniu urządzeń.
  • Nasłuchiwanie, zbieranie i preparowanie sygnalizacji w celu uzyskania dostępu.

Jak się bronić przed fraudem

W systemie HIPERUS C5 można chronić się przed fraudem, wykorzystując łącznie lub pojedynczo elementy pakietu bezpieczeństwa.Pakiet bezpieczeństwa obejmuje limity klienckie oraz ograniczenie dostępu IP.

Co to jest pakiet bezpieczeństwa i jak działa

Wirtualna centrala abonencka Hiperus C5 posiada rozwiązania nowego systemu antyfraudowego AFS dostępne dla operatorów i resellerów. Elementy pakietu bezpieczeństwa zostały udostępnione użytkownikom w celu zwiększenia kontroli nad realizowanymi usługami.

 

Najważniejsze założenia systemu dostępnego dla użytkowników:

 

  • Analiza odbywa się co 15 minut.
  • Obsługa 3 limitów minut:
    • dzienny,
    • tygodniowy,
    • miesięczny.
  • Wielopoziomowa konfiguracja limitów:
    • globalnie,
    • partnerów C2C.PL,
    • partnerów C2C.INT,
    • dystrybutorów C5.
  • Możliwość analizy ruchu partialowego.
  • Autoblokada w godzinach nocnych:
    • całego partnera/dystrybutora,
    • połączeń ILD partnera/dystrybutora,
    • pojedynczego prefiksu partnera/dystrybutora.
  • Zaawansowane powiadamianie mailowe o wystąpieniu alarmu i/lub autoblokady.
  • Powiadamianie telefoniczne o wystąpieniu alarmu i/lub autoblokady.
  • Historia alarmów i blokad.

Korzyści dla Partnerów

Bezpieczeństwo:

  • Sieci operatora.
  • Połączeń na drogich kierunkach międzynarodowych.
  • Przed kapiącymi antyfraudami.

Kontrola:

  • Nad abonentami wymagającymi kontroli dziennej stawki połączeniowej.
  • Nad ryzykiem wystąpienia nadużyć.

Przeciwdziałanie:

  • Poprzez zarządzanie wysokościami i czasem obowiązywania pakietów kosztowych lub minutowych.
  • Realizacji połączeń z nieuprawnionych adresów IP.